luni, 26 decembrie 2011

Un nou articol de-al meu, furat de "prietenii" de la Braşovul tău

Săptămâna trecută am găsit pe un site de reclamaţii plângerea unui braşovean care, după ce a cumpărat de la Germanos, din Real, un iphone în valoare de 2.800 de lei, a constatat că dispozitivul era stricat, întrucât nici nu putea primi apeluri pe el şi nici nu putea suna, deşi apărea semnal de reţea. Omul a vrut să-i fie schimbat aparatul, după câteva zeci de ore de la achiziţionare, dar operatorul economic nu a acceptat decât să-l repare, fiind considerat obiect în garanţie...

După ce am citit reclamaţia omului, l-am sunat pe numărul de telefon lăsat pe site şi l-am rugat să accepte să fac un articol pe baza păţaniei sale, pentru a-i avertiza pe ceilalţi cetăţeni cu privire la riscurile pe care şi le asumă când cumpără un lucru, fără să-l verifice până în cel mai mic detaliu. Am sunat şi la Protecţia Consumatorilor, să aflu ce prevede legea etc.. Toate bune şi frumoase până astăzi, când pasaje întregi din articolul meu au ajuns pe site-ul ziarului gratuit Bună Ziua Braşov, fără a se menţiona absolut nici o sursă. Pentru a vă demonstra că nu mint, cum am mai demonstrat-o şi cu alte ocazii, când publicaţia respectivă s-a autoservit din munca mea, uitaţi cele două texte:

Textul meu:

Un braşovean a dat 2.800 de lei pe un iphone stricat din fabricaţie

 Dorindu-şi un telefon mobil de ultimă generaţie, un bărbat din Braşov a dat 2.800 de lei pe un aparat cu care - avea să constate acasă - nu putea să dea ori să preia apeluri, din cauza unei defecţiuni avute, probabil, din fabricaţie. Necăjit, omul s-a întors după câteva zeci de ore la unitatea comercială de unde l-a achiziţionat, aflată în incinta unui supermarket din Bartolomeu, dar nu a mai putut să-l schimbe, având doar posibilitatea să-l dea la reparat.
Fără să dorească să-i fie dezvăluită identitatea, persoana în cauză ne-a povestit detaliat cele întâmplate, dorind ca astfel să-i avertizeze pe ceilalţi cetăţeni, potenţiali clienţi ai magazinelor de telefonie mobilă, cu privire la neplăcerile la care riscă să se expună, dacă nu verifică minuţios aparatele achiziţionate, înainte de a părăsi unitatea comercială.
Totul a început pe data de 14 decembrie, când braşoveanul s-a prezentat la magazinul din supermarket cu intenţia să-şi cumpere un telefon performant. După ce a studiat ofertele şi performanţele mai multor modele, bărbatul a ales să achiziţioneze un iphone 4S 16 G, scos la vânzare la preţul de 2.800 de lei. Tranzacţia a fost încheiată în jurul orelor 13.00.
După câtva timp de la părăsirea unităţii comerciale, cumpărătorul a realizat cu stupoare că, din cauza unei defecţiuni, nu poate prelua şi nici efectua apeluri cu aparatul în cauză, deşi prezenta semnal de reţea.
„În data de 16 decembrie, orele 9.00, la mai puţin de 36 de ore de la achiziţionare, m-am prezentat cu dispozitivul la magazinul de unde a fost cumpărat şi unde singura modalitate de rezolvare a problemei a fost introducerea în service. Ţin să menţionez că preţul acestui dispozitiv este de 2.800 de lei şi că mi s-a refuzat schimbarea lui. În plus, nu mi s-a oferit alt telefon în perioada în care cel cumpărat este în service, mi s-a comunicat doar că este o singură procedură, şi anume de reparare. Eu doresc schimbarea dispozitivului, nu repararea lui. Nu este normal să achiziţionez un obiect care nu este funcţional, care necesită reparaţie, nemaiprezentând condiţiile unui lucru nou. Acel produs a fost defect de la bun început şi nu din cauza uzurii sau modului de folosire”, s-a plâns omul.

Contract realizat în defavoarea clientului
Cu aproape 3.000 de lei scoşi din portofel şi fără iphone în buzunar, braşoveanul a fost forţat să accepte, în cele din urmă, ideea că a cumpărat cu un preţ usturător un aparat stricat. Mai mult, a fost nevoit să se obişnuiască şi cu gândul că va avea de aşteptat până îi va fi reparat obiectul, deşi banii i-a dat pe loc. De vină este contractul, în care se stipulează termenul de garanţie, condiţiile în care aceasta se oferă şi alte detalii, printre care nu se numără şi schimbarea aparatului electronic, într-un anumit interval de timp, în cazul în care se constată că acesta a fost fabricat cu defecţiuni.
Într-un asemenea caz, comisarii Protecţiei Consumatorilor sunt neputincioşi, după cum ne-a explicat directorul instituţiei, comisar-şef Dorin Iobb: „Indiferent de preţul obiectului şi de momentul în care a fost cumpărat, dacă aparatul este în garanţie, potrivit prevederilor legale, prima măsură este repararea lui, în termen de 15 zile. Doar în situaţia în care nu se poate repara sau se depăşeşte perioada de 15 zile, se impune schimbarea obiectului cu un altul sau returnarea banilor. Într-o situaţie ca cea prezentată, nu putem interveni, pentru că ar fi abuz. Există şi lanţuri de magazine care acceptă schimbarea produsului într-un termen de 48 de ore de la cumpărare, dar pentru că acela este regulamentul lor intern, nu din cauza legii”.

De aceea, potenţialii cumpărători de telefoane mobile ori de alte obiecte electronice şi electrocasnice sunt sfătuiţi să verifice minuţios aparatele alese spre achiziţionare, altfel, din moment ce au părăsit magazinul, riscă să nu le nu mai poată schimba, deşi constată că au fost scoase la comercializare cu stricăciuni.
„Din păcate, eu degeaba verificam mai mult timp starea iphone-ului, de faţă cu vânzătorii, că tot nu aveam cum să-mi dau seama că nu este funcţional. Nu puteam să efectuez apeluri de acolo, ca să-l probez”, a concluzionat cu dezamăgire braşoveanul.

 Textul de pe brasovul tau:

Un braşovean a dat 2.800 de lei pe un telefon stricat

 Dorindu-şi un telefon mobil de ultimă generaţie, un bărbat din Braşov a dat 2.800 de lei pe un aparat cu care - avea să constate acasă - nu putea să dea ori să preia apeluri, din cauza unei defecţiuni avute, probabil, din fabricaţie. Necăjit, omul s-a întors după câteva zeci de ore la unitatea comercială de unde l-a achiziţionat, aflată în incinta unui supermarket din Bartolomeu, dar nu a mai putut să-l schimbe, având doar posibilitatea să-l dea la reparat. Cu aproape 3.000 de lei scoşi din portofel şi fără telefon în buzunar, braşoveanul a fost forţat să accepte, în cele din urmă, ideea că a cumpărat cu un preţ usturător un aparat stricat. Mai mult, a fost nevoit să se obişnuiască şi cu gândul că va avea de aşteptat până îi va fi reparat obiectul, deşi banii i-a dat pe loc. De vină este contractul, în care se stipulează termenul de garanţie, condiţiile în care aceasta se oferă şi alte detalii, printre care nu se numără şi schimbarea aparatului electronic, într-un anumit interval de timp, în cazul în care se constată că acesta a fost fabricat cu defecţiuni. Inspectorii OPC le recomanda tuturor ca , indiferent de pretul achitat, sa verifice foarte atent lucrurile acizitionate.

PS: îmi pare rău ca textul meu apare cu majuscule, dar este de la blog! dacă vă deranjează, puteţi să-l citiţi de pe site-ul ziarului la care lucrez, dând click aici

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu