luni, 5 decembrie 2011

Articol cu Costel Lăzăroiu, "locotenent în fanfara militară a lui Dan Spătaru"

Articolul a fost publicat în "Transilvania Expres"

Un râşnovean se consideră „locotenent în fanfara militară a lui Dan Spătaru”

Cu timbrul vocal extrem de asemănător marelui cântăreţ de muzică uşoară Dan Spătaru, Costel Lăzăroiu are deosebita plăcere să menţină în viaţă şlagărele acestuia, prin concerte şi festivaluri la care a ajuns să participe datorită Sidei Spătaru, soţia regretatului artist.

Deşi n-a apucat să-şi cunoască idolul, din cauza unor conjuncturi nefericite, Costel Lăzăroiu duce mai departe şlagărele acestuia, cântându-le în faţa a mii de spectatori, pe scene din ţară, dar şi de peste hotare.
„Mă consider un locotenent din fanfara militară a lui Dan Spătaru şi cred cu tărie că marele artist a fost, este şi va fi cel mai iubit interpret de muzică uşoară din ţara noastră. Eu voi cânta cu drag şlagărele dumnealui, până când drumurile noastre se vor întâlni, în sfârşit!”, a mărturisit Costel Lăzăroiu în cartea „Dan Spătaru - Regele aplauzelor”, lansată în toamnă, din dorinţa Sidei Spătaru de a împlini un vis al soţului ei.

Prea timid...
Deşi l-a admirat zeci de ani, Costel Lăzăroiu n-a îndrăznit să ia legătura cu Dan Spătaru până în 2004, când, din păcate, a fost prea târziu: „Mi-a fost jenă, teamă, nu ştiam cum va reacţiona. Nu am avut puterea atunci,
şi-mi pare extrem de rău acum”.
Astfel, în luna februarie 2004, la propunerea râşnoveanului, realizatoarea de emisiuni Irina Palade a fost la un pas să-i aducă împreună pe cei doi cântăreţi cu voci înfrăţite, în cadrul unei întâlniri televizate. Deşi încântat de invitaţie, Dan Spătaru s-a văzut nevoit să amâne momentul, din cauza programului încărcat, apoi din vina sănătăţii tot mai precare. Într-un final, spre şocul tuturor, de Sfânta Marie Mică a plecat pentru totdeauna dintre cei dragi.
„Toată ziua n-am fost bun de nimic. Am plâns şi mi-a părut tare rău că nu am avut curajul să apar în faţa idolului meu”, este regretul pe care râşnoveanul îl poartă şi astăzi în suflet.
Totuşi, el a avut şansa să o cunoască şi să-i cânte Sidei Spătaru, moment din care viaţa sa a luat o turnură la care nici n-a îndrăznit să viseze vreodată.   

Aclamat de mii de spectatori
Datorită Sidei Spătaru, vocea lui Costel Lăzăroiu s-a făcut auzită pe scene din România, Germania şi Republica Moldova, iar turneele continuă, oamenii fiind „însetaţi” să-l audă interpretând şlagărele lui Dan Spătaru.
În 2006, Sida Spătaru l-a îndemnat pe solistul din Râşnov să cânte la Sala Palatului, în cadrul spectacolului realizat în memoria soţului ei. „Ţărăncuţă, ţărăncuţă” şi „Nu vreau să plângi” au fost melodiile pe care le-a interpretat, spre frenezia publicului ce însuma 5.000 de oameni, şi care au ajuns pe primul CD lansat în memoria marelui artist.
A urmat un turneu în Germania, apoi multe alte spectacole, în timpul cărora spectatorii l-au aclamat şi au cerut „bis”, rugându-l chiar şi să le ofere autografe pe CD-urile lui Dan Spătaru.
Pe lângă „locotenent în fanfara militară a lui Dan Spătaru”, Costel Lăzăroiu lucrează de fel în cadrul Primăriei Râşnov, este tatăl a doi băieţi cu înclinaţii muzicale evidente - unul dintre ei cântând în timpul liber în cabaretul unui hotel renumit din Braşov, iar celălalt fiind profesor de muzică în Bucureşti şi cât de curând va deveni mândrul bunic al unui băieţel.


Îmi pare rau pentru majuscule şi pentru font, dar îmi face figuri blogul :(! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu